Sälj företaget medan det är lönsamt

sälj företag

Den bästa tiden att sälja ett företag när det är lönsamt och har växt stadigt under ett antal år. Det är bättre att sälja för tidigt än för sent. Sälj ditt företag är när det går bra; ekonomin går uppåt, försäljningen blomstrar, teamet är starkt och efterfrågan är hög. det kan vara svårt att gå därifrån när verksamheten går så bra men då kan det vara dags att planera företagets exit med TACTIC företagsförmedling. Det sker regelbundet att vi företagsmäklare har värderat ett företag till ett visst pris, men på grund av en nyligen inflyttad verksamhet beslutade ägaren att vänta med att sälja. Ett eller ett par år senare känner företagaren sig redo att sälja bara för att få reda på att deras företag är värt mindre eller till och med gått i konkurs, vilket vi i Stockholm hade ett exempel på 2021. Sälj medan det går bra och sälj företaget hellre för tidigt än för sent. Rådgör kostnadsfritt med TACTIC företagsförmedling, du har allt att vinna, välkommen.

Med vänlig hälsning

John Lidén
TACTIC Företagsförmedling
Mail: john.liden@tactic.se

Tel. 040-692853

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

sälj företag
Sälja företag

Att sälja företag konusmerar mycket tid och kunskap – använd företagsmäklare

Den tid det tar att sälja ett företag då det påverkas av detaljer på både säljar- och köparsidan. försäljningsprocessen tar betydande tid och det är högst rekommenderat att använda företagsmäklare, gärna från oss på TACTIC företagsförmedling där jag själv arbetar. Normalt kan man räkna med 6-12 månader innan försäljningsprocessen är avslutad. Att köpa eller  sälja […]

Fortsättning
sälj företag
Sälja företag

Funderingar på att expandera eller sälja företaget?

Affärsexpansion tar sig olika former. Det inkluderar att köpa nya tillgångar, öppna nya enheter, lägga till säljare, öka annonseringen, lägga till franchiseavtal, gå in på nya marknader, tillhandahålla nya produkter eller tjänster och mer. Företagsexpansion är ett stadium där verksamheten når punkten för tillväxt och söker efter ytterligare alternativ för att generera mer vinst. Om […]

Fortsättning