Några sätt att få ditt företag att växa

Bland det som hjälper att stärka kundbasen är t.ex.

1. Lär känna dina kunder
– Förstå dina kunders behov och utveckla produkter och tjänster som uppfyller dessa behov. Du kan få inblick i dina kunder genom att anpassa dina tjänster och uppmuntra dem att ge dig feedback.

2. Erbjud bra kundservice
– Sträva efter att din kundservice är exceptionell och gå en extra mil när du kan. Dina kunder kommer inte bara ihåg bra service, de kommer också mer sannolikt att hänvisa andra till dig.

3. Vårda befintliga kunder och leta efter nya möjligheter
Ha strategier på plats för att vårda befintliga kunder, som att hålla kontakten med dem via ett e-nyhetsbrev eller låta dem veta om reklamevenemang i förväg. Leta samtidigt efter möjligheter att få mer arbete och bygg din kundbas. Se till att du hittar rätt balans mellan att vårda kunder och hitta nya.

4. Använd sociala medier
– Sociala medier är ett kraftfullt verktyg för att marknadsföra ditt företag för potentiella kunder och få värdefull insikt genom ”socialt lyssnande”. Genom det kan du ta reda på vad kunder säger om dig, få inblick i deras beteende, identifiera nyckelord och trender som tilltalar din målmarknad och därmed förbättra din kundservice. Sociala medier kan hjälpa dig att bygga din affärsprofil och locka nya kunder.

– Av John Lidén, företagsmäklare och marknadsförare hos TACTIC Företagsförmedling AB.

Tjäna pengar på internet
Tjäna pengar med Sveriges ledande marknadsförare på internet.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Marknadsföring

Plan för effektiv marknadsföring i sociala medier

Några centrala för effektiv marknadsföring i sociala medier Förstå din målgrupp: Det är viktigt att identifiera och förstå din målgrupp. Detta innebär att undersöka deras intressen, beteenden och preferenser för att skapa innehåll som tilltalar dem. Innehållsskapande: Innehåll är kärnan i marknadsföring i sociala medier. Detta inkluderar inlägg, videor, berättelser och annonser som är informativa, […]

Fortsättning
Marknadsföring
Marknadsföring

Marknadsföringsplaner – strategiska dokument

Marknadsföringsplaner är strategiska dokument som företag och organisationer utvecklar för att planera och genomföra sina marknadsföringsaktiviteter. En välförberedd marknadsföringsplan är avgörande för att uppnå affärsmål och skapa en effektiv marknadsföringsstrategi. Här är några viktiga steg och komponenter som ingår i en typisk marknadsföringsplan: Marknadsanalys: Identifiera och analysera din målgrupp, inklusive deras behov, preferenser och beteenden. […]

Fortsättning
Företagsförmedling – dess fördelar
företagande Företagsförmedling Sälja företag

Företagsförmedling – dess fördelar

Att sälja själv ett företag är långt mer komplicerat än vad man kanske tror. En företagsmäklare på t.ex. TACTIC Företagsförmedling i Stockholm kan hjälpa dig med den komplicerade processen att sälja ditt företag och kanske till och med få ett högre pris än du trodde var möjligt från början.

Fortsättning